Jobbig situation
Asså, jag har hamnat i en situation som för mig är asjobbig! Jag har en ponny och jag har honom uppstallad hos en tjej som jag tycker är jättesnäll. MEN, jag är jätterädd för henne! I början var det inte jättefarligt, jag var lite sådär. Vågade inte riktigt prata och jag försökte undvika henne lite sådär. Sen är jag lite slarvig med att plocka undan efter mig! Jag brukar inte hinna plocka undan då jag jobbar med ponnyn längre än vad jag borde så för att inte missa bussen så tänker jag att jag nog kan plocka undan det nästa dag och lägger det typ utanför hagen osv. Och nu är hon ganska sur på mig, vilket jag förstår! Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är typ asrädd för henne! Vågar inte prata med henne, titta på henne, vågar inte säga förlåt, vågar inte tacka henne, vågar inte ens vara där längre! När jag åker dit hoppas jag bara på att dom inte är hemma! Jag stör mig enormt mycket på att jag inte vågar prata med henne om det osv. Jag är asrädd.
Vad hade ni seriöst gjort?
Hon gav mig en varning och sedan dess försökte jag värkligen med att hålla iordning men jag vet inte. För jag kan faktiskt inte komma på att jag lämnat något sådär framme sedan dess, mer än att min kamera låg vid höbalen medans jag gick till affären, att jag råkade glömma den igår i stallet och att jag inte har plockat undan 2st stenar från paddocken.
Idag ringde hon och sa att jag får en sista varning annars får jag flytta ponnyn. Jag vet inte vad ni tycker men jag vågar seriöst inte prata med henne om det!!
- Redigerat 2020-12-22 00:16 av Lia
Hej!
Om jag var du skulle jag se till att börja städa undan efter mig ORDENTLIGT varje gång. Om du vill undvika konfrontationer och sura miner så är det väl den lättaste utvägen att plocka undan efter sig? Gärna lite i överkant framöver så hon ser att du tagit det hon sagt på allvar.
Tänk dig sen in i hennes situation, hon kanske känner sig frustrerad över att du inte ber om ursäkt eller åtminstone kommer med en förklaring när du lämnar saker framme hela tiden.
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Det har löst sig ^^