Den är på väg bort nu!
Jag vill bara berätta en helt sjuk grej. Min sociala fobi har bara blåst iväg. Jag är fortfarande extremt blyg dock men både jag och min kompis har märkt en extrem skillnad! Jag bara tröttnade helt enkelt på att vara hemma hela tiden så jag bara ringde min kompis och sa att jag vill träffa folk!
Det började ju med att jag tittade runt och log mot folk när jag var på tunnelbanan och i skolan och så märkte jag hur kul det var! Innan satt jag alltid och tittade ner i golvet och vågade inte titta folk i ögonen. Sen har jag följt med min kompis när hhon har träffat kompisar och efter ett tag har jag vågat prata lite då och då. Nu känner jag mig som en riktig tonåring! Det är fortfarande en ganska lång väg att gå för jag sskulle fortfarande aldrig våga träffa eller prata med någon själv och det blir ju ett stort hinder när man vill träffa nya människor. Men min kompis försöker dra med mig på allt möjligt och hittills har det gått superbra! Jag har lovat min kompis att följa med när hon och hennes kille och en till ska ha en gaming-kväll kanske, det blir ett stort steg för mig! Alla där ute som har Social fobi, tänk inte, bara gör!
Jag vet att det låter omöjligt, det trodde jag också att det var för bara några månader sen, men det går, bara man vill! Man kan ta deet i sin egen takt och börja med småsaker tex att le mot en främling, sen bara går det framåt, testa jag lovar att det funkar! Så himla skönt! Åh jag är så lycklig! Jag har fått mycket bättre självförtroende och självkänsla.
Fortsätt kämpa alla! Ge inte upp, för det går jag lovar!
- Redigerat 2020-12-22 00:12 av Lia
Vilka framsteg du har gjort!
Ska definitivt VÅGA mera, ett litet steg i taget så går det nog framåt.
Tack för inspirationen :)
/Emma
Lycka till! Jag tror på dig!