Min mega-utmaning.
Nästa helg ska jag ställas inför något otroligt svårt.
Det är så stort att jag inte förstår hur jobbigt det kommer bli.
Eller jo, det är därför jag är så nervös.
På lördag är det en raggarbilsträff i min stad. Jag ska med en kompis som stöd åka dit och fota alla bilar både på utställningen där folk kommer stå still och titta på mig och på gatan där folk kommer vara fulla och det kommer finnas poliser, äckelgubbar och massa ångestframkallande volvoraggare.
Som Grande finale ska jag sätta mig i min pappas bil (jag träffar inte min pappa mer än ett par gånger om året snabbt) och tillsammans med hans gubbkompisar som kommer att dricka sprit åka ett varv längst slingan, riskera att kön stannar och man får ögonkontakt med någon.
Tänker verkligen göra mitt bästa.
Tips nu såhär inför?
Hur kan man tänka?
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
- Redigerat 2020-12-22 00:11 av Lia
Det är ju så svårt att komma med råd när man själv krigar med Social ångest.. Jag brukar tänka "Dra åt helvete allihopa!", haha. Men det är ju inte det bästa tänket kanske.. :P Psykologer säger att man ska ta fyra djupa andetag när man känner att man får panik eller är på spänn, in genom näsan och ut ur munnen. Och så tycker jag att du samtidigt ska tänka att du är så jävla braaa! Det har lugnat mig lite några gånger.
Bara ett förslag, du kanske ska hoppa över bilåkandet, och bara gå och fotografera? Det kanske kan bli lite för mycket på en gång annars.
Tack för svar, kan stärkt i sinnet berätta att jag klarade att gå runt. Det var lite jobbigt så jag satte mig i "skymundan" och sen tyckte de jag åkte med att jag var väldigt dämpad fast jag själv tyckte att jag var sjövild. :P
Fick ta en paus emellan och åka hem och hyperventilera en stund emellan bilåkningen och fotandet. Fick inte så många bilder tagna, men 30 st vart det iallafall :) Tyckte det var rätt jobbigt att fota när andra såg på, men ibland gick det.
Men jag klarade det :')
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Gud va kul! Nu får du belöna dig själv i massor ;) Och eftersom du klarade denna utmaningen, kommer du klara nästa också :)