Jag vill inte!
Jag vet inte om jag har någon form av Social fobi, men låt mig berätta..
Jag är en 15 årig tjej som alltid tyckt att det vart tråkigt att vara med kompisar, speciellt att sova över med någon. Riktigt fasat, gråtit flera dagar innan. Nu är det även så att jag gillar inte att vara med på idrotten, att delta i "lekar" osv. Det kan vara så att jag oroar mig flera dagar innan tills dagen är kommen. Antingen säger jag att jag vart sjuk, eller så tvingar jag mig själv till att vara med.
Nu ska jag även flytta till vårt grannland, och jag fasar att få börja i ny skola och träffa nya vänner. Alla säger att det verkar så bra, men jag är mycket orolig och far illa till. :[
Den enda som inte får mig till att fasa att ses, det är min pojkvän, men han vet ingen om ÄN..
- Redigerat 2020-12-22 00:39 av Lia
det kan mycket väl vara någon form av Social fobi, känner igen mig från min tid i högstadiet att jag var otroligt ångestfylld när det kom till idrott . Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag att du kan ha någon annan diagnos som ligger under.
Det jag tycker att du ska göra är i alla fall att prata med dina föräldrar eller någon annan vuxen som du har förtroende för och som inte kommer avfärda det du säger..
Lycka till!
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk