Social ångest iFokus

Social ångest

Etikett: allmänna-frågor
Läst 3341 ggr
Imitra
4

Att lita på människor

Någon mer än jag med Social fobi som har otroligt svårt att lita på människor igen när de väl svikit en gång?

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

• Redigerat 2020-12-22 00:37 av Lia
Tetran
0

Ja, jag har oerhört svårt att våga lita på någon över huvudtaget.. Och har den sårat mej på något vis, så är det kört!! Då tror jag inte ens på vad som säger att dom har ätit till middag.. :(

[Tirrith]
0

Jag har väldigt svårt för det, spelar ingen roll om man gjort något mot mig eller inte. :/

Zebraflicka
1

Ohja! Speciellt förhållanden (min psykolog tror att jag har blandning mellan socialfobi och borderline, vilket bl.a innebär att jag är oerhört rädd för att bli ensam, vilket trappar upp det hela).

Det skulle vara lättare om jag ville vara ensam, eller kände att jag klarade av det, men det gör jag inte. Iochmed att jag inte klarar av att vara ensam och SAMTIDIGT inte litar på någon så blir det värre på något sätt.. Det innebär att jag måste göra rätt för att den personen inte skall lämna mig. Vilket jag känner att jag sällan gör.

Nu blev det krångligt, men jag hoppas ni förstår >.<

Ch Ch Cherry Bomb!

[SporeDiatrymisss]
0

om någon NÅGON GÅNG EN LITEN GÅNG säger något negativt till mig, ljuger, förråder etc. kommer jag vara som våran papegoja; DEN MÄNNISKAN ÄR FIENTLIG, HÅLL DIG BORTA, LÅT MIG VA, JAG TROR DIG INTE, NEJNEJNEJNEJ, DU ÄR MIN VÄRSTA MARDRÖM OCH MIN ÄRKENFIENDE OCH ALLT DETDÄR, typ så. så något dåligt: inte bra. Jag väljer också själv vilka personer jag vill va med. jag HATAR, HATAR när mamma tvingar mig att prata med någon som jag inte känner och som jag är blyg för. GRRRRRRR!!!! DX< >:-@ Blir FÖRBANNAD på det!! då vill jag vara ännu mer ensam och skäms för det och tänker jag kommer NEVER mer gå ut igen och när jag gör det så kollar jag att personen som morsan skämde ut mig för inte är där :-( Väldigt obehagligt

[lizziee]
2

Har svårt med det, tror att alla ska använda allt jag berättar emot mig senare.

svartkanin
0

Jag tvivlar på allt folk säger till mig, till och med dom i min familj…

Otroligt störande!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

tvättäkta bybo
1

jag har otroligt svårt att lita på folk, jag kan gå i månader och studera allt människor gör och säger, innan jag ens visar mitt "jag" och pratar ordentligt med dem, innan det är jag väldigt ytlig…

Denna kommentar har tagits bort.
[Emma--]
0

Jo ett svek lämnar sina spår helt klart. Sen har jag allmänt svårt att börja lita på nya människor.